ازسیاه به سبز: لاستیک ها چگونه دوستدار محیط زیست هستند؟
با توجه به افزایش محبوبیت موتورهای الکتریکی و منابع سوخت جایگزین ، موج سبز سازگاری با محیط زیست صنعت خودرو را کاملاً درگیر کرده است.
اما موتوراتومبیل تنها یک قسمت از ماشین است. یک مؤلفه اصلی که نیاز به تعویض دارد لاستیک است. تولید کنندگان لاستیک برای ساخت لاستیک های سازگار با محیط زیست از سه روش اصلی استفاده می کنند.
ساخت لاستیک
اولین مؤلفه اصلی یک لاستیک سازگاری مواد اولیه مورد استفاده با محیط زیست است.
شرکت ها در تلاشند لاستیک را با مخلوط مصنوعی جایگزین کنند ، که اغلب شامل سیلیس است. سیلیس نه تنها می تواند به جایگزینی لاستیک در آج ها کمک کند بلکه اصطکاک جاده را کاهش می دهد.
گذشته از لاستیک ، شرکت ها همچنین در حال تحقیق در مورد روش های کاهش مقدار نفت مورد استفاده در ایجاد لاستیک هستند.
بین 5 تا 10 گالن روغن نفت برای ساخت یک لاستیک منفرد استفاده می شود که این صنعت بیش از 20 سال در تلاش است تا آن را قطع یا از بین ببرد. ساخت لاستیک مصنوعی نیز بر روی محیط زیست سخت است و تولید کنندگان منجر می شوند که استفاده از لاستیک مصنوعی را به نصف کاهش دهند. از کربن سیاه به عنوان پرکننده برای آج استفاده می شود ، اگرچه همانطور که گفته شد ، سیلیس به عنوان جایگزینی بیشتر و بیشتر شیوع دارد.
مواد حاوی گیاهان در حال تبدیل شدن به عنوان جایگزین برای انواع قطعات لاستیک ، مانند روغن آفتابگردان به جای نفت و لاتکس جایگزین فلور ، درلاستیک می شوند.
حتی از روغن حاصل از پوست پرتقال به جای مواد شیمیایی سمی بیشتری استفاده شده است.
مقاومت نورد
همانطور که گفته شد ، سیلیکا به دلیل تغییر شکل لاستیک در جاده ، به کاهش مقاومت در برابر نورد یا از بین رفتن انرژی کمک می کند. صرفه جویی در انرژی همچنین باعث افزایش راندمان سوخت می شود. مقاومت نورد 10-15 درصد مصرف سوخت در اتومبیل های مسافربری را تشکیل می دهد ، اما می تواند تا 30 درصد از مصرف سوخت در کامیون های بزرگ باشد.
اگرچه لاستیکهای با مقاومت بالا در حالت غلتک تنها می توانند 2 تا 3 درصد آن را کاهش دهند ، اما همچنان باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود – نه تنها به محیط زیست بلکه به کیف پول شما نیز کمک می کند.
لازم به ذکر است که نگه داشتن لاستیک های خود در نزدیکی میزان تورم توصیه شده ، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.
فایده دوم ،
کارآمد بودن مصرف اتومبیل باعث کاهش گاز کربن میشود
همانطور که در بالا ذکر شد ، مواد به کار رفته همچنین به طول عمر لاستیک کمک می کند ، و آنچه به داخل آج ها می رود.
همچنین می تواند به ترک لاستیک کمتر در جاده کمک کند. از آنجا که الگوهای آج در حال پیشرفت هستند و آنچه در آج های پیشرفته ساخته شده اند ، لاستیک های مقاوم به نورد بهتر و ساییدگی کمتری را خواهند دید.
با دوام و ماندگاری بهتر – یعنی زمان های طولانی تر بین تعویض ها.
ساخت لاستیک بهتر
بیایید نمونه ای از چگونگی ساخت و ساز و دوام در ساخت لاستیک را بررسی کنیم.
لاستیک های دارای “فن آوری ” شرکت هانکوک در سال 2008 به ایجاد لاستیک های سازگار با محیط زیست اقدام کرد که هدف از این کار ، بهبود “عملکرد ، ایمنی و راحتی”.
است…
.
مواد سازگار با محیط زیست دراستفاده از سیلیس متوقف نمی شوند ، با این حال جایگزین فرآورده های نفتی مانند لاستیک مصنوعی ، کربن سیاه و روغن مصنوعی است
هانكوك علاوه بر ساخت لاستیک به صورت سازگار با محیط زیست ، با تصفیه آلاینده های آب تولید شده به عنوان محصول جانبی و به حداقل رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه ای فرایند تولید را بهتر می كند.
آنها نیز مانند سایر تولید کنندگان ، برای اطمینان از اینکه دوستدار محیط زیست به معنای لاستیک فرعی نیست ، تلاش می کنند تا توجه به لرزش لاستیک ، چگونگی برخورد با سطح جاده و حتی روند بهبود صدای لاستیک ایجاد کنند