تاریخچه مختصر تولید انواع لاستیک ماشین آالات
تاریخچه مختصر تولید انواع لاستیک ماشین آالات
لاستیک در حدود 3500 سال قبل از میلاد اختراع شد و به یکی از بزرگترین نوآوری های انسان تبدیل شد. در اولین شکل خود ، چرخ یک تکه چوب خمیده بود. سرانجام برای نرمتر شدن سواری ، چرم اضافه شد. با گذشت زمان ، چرم جایگزین لاستیک شد. لاستیک اصلی ، لاستیک محکم ، بدون هوا بود و توسط وسایل نقلیه با سرعت کند استفاده می شد.
بنز اولین ماشین بنزینی را در سال 1888 اختراع کرد که مجهز به لاستیک های فلزی پوشیده از لاستیک پر از هوا بود. این آغاز تایر پنوماتیک بود که نخستین بار در یک مسابقه اتومبیل پاریس – بوردو – پاریس توسط عموم مشاهده شد. این لاستیک برای محافظت از لاشه لاستیک از تماس مستقیم با جاده طراحی شده است. همچنین ضریب اصطکاک لاستیک را بهبود بخشید.
سال 1931 نقطه عطف تولید لاستیک به شمار می آید . تایر بادکنک ، یک تایر کم فشار که تماس بیشتری با سطح جاده داشت ، در سال 1923 معرفی شد.
لاستیک های بدون لوله در سال 1947 به منظور کاهش هزینه های بالای قیمت نفت تولید شدند. لاستیک های بدون لوله باعث کاهش وزن خودرو شده و باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه سوخت می شوند.
اولین لاستیک های زمستانی یا لاستیک های برفی در فنلاند در سال 1934 معرفی شدند .
شرکت نوکیان تایرهایی را برای مواجهه با سرمای زمستان و برف و طوفان تولید کرد .
تایر رادیال در دهه 50 اختراع شد. این نوعی از تایر است که بندها و تخته های لاشه ای بصورت عمودی در جهت رانندگی چیده شده اند. معلوم شد لاستیک های شعاعی نسبت به سایر لاستیک ها از سوخت بهتری برخوردار هستند. آنها تماس یکنواختی از آج را با سطح جاده فراهم کردند. این حتی در سرعت های بالا ، ثبات رانندگی خوبی را ارائه می دهد.
تایر مسطح در سال 1979 ساخته شد. این وسیله نقلیه اجازه می داد تا با تایر سوراخ دار ، تا 50 مایل در ساعت و 50 مایل در ساعت رانندگی خود را ادامه دهند. چندین نوع لاستیک بعدا طراحی شد ، از جمله لاستیک های سازگار با محیط زیست و همچنین تایرهای دارای قطر بیشتر بیشتر از 16 اینچ هستند و امکان ، ترمز و قابلیت رانندگی برتر را دارند. در حال حاضر ، شرکت های تایر مشغول کار بر روی یک تایر غیر پنوماتیک هستند که از ماده واحدی ساخته شده است که قابل استفاده مجدد یا بازیافت است.
هدف تمامی شرکت های معتبر لاستیک سازی یکسان است اما تغییرات نشان می دهد که مردم چگونه آن را نوآوری می کنند تا از حداکثر استفاده و عملکرد آن اطمینان حاصل کنند و تولید لاستیک با کمترین آسیب به محیط زیست را تولید کنند.