آیا لاستیک های بدون هوا جایگزین لاستیک های پنوماتیک می شوند؟

آیا لاستیک های بدون هوا جایگزین لاستیک های پنوماتیک می شوند؟

آیا لاستیک های بدون هوا جایگزین لاستیک های پنوماتیک می شوند؟

 

 

بریجستون در نمایشگاه توکیو 2012 لاستیک های بدون هوای خود را نمایش داد .

 

لاستیک بدون هوا
لاستیک های بدون هوا هرگز به این دلیل که چیزی برای منفجر شدن  ندارند ، منفجر نمی شوند.

دراین لاستیک ها هیچگونه جبهه ای وجود ندارد. در عوض لاستیک های بدون هوا با پره های ترموپلاستیک ساخته می شوند که از توپی آلومینیومی خود در الگوهای پیچیده ای شکل تایر را حفظ می کند.

 

بریجستون

تنها تولید کننده تایرهای بدون هوا نیست.

گودیر نیز تایر هوایی را برای ناسا  تولید کرده که از آن در فضا پیماها استفاده می شد. چندین شرکت کوچکتر نیز در حال تولید لاستیک های مدرن بدون هوا برای مصارف نظامی هستند.

 

لاستیک های بدون هوا نیز برای محیط زیست بهتر هستند ،به گفته کارشناسان تایرهای جدید با استفاده از بنزین کمتر ، مقاومت در برابر نورد را کاهش می دهند. بازیافت لاستیک های بدون هوا آسان تر است زیرا ترموپلاستیک را می توان ذوب کرد و سپس به محصولات جدید دست یافت. همچنان لاستیک های فرسوده و دفن زباله ها همچنان کاهش می یابد. اکنون سالانه 300 میلیون لاستیک زباله درهر کشور به طور میانگین دور  ریخته می شود. هزینه بازیافت این لاستیک ها   بسیار کمتراز بازیافت لاستیک های معمولی است .

 

لاستیک های بدون هوا احتمالاً برای سرعت کم در محیط های کنترل شده ظاهر می شوند. به چرخ دستی های کوچک ، سطل های چرخ دار یا ماشین آلات مانند لیفتراک فکر کنید. آنها همچنین در وسایل نقلیه نظامی دیده می شوند ، که در آن اجتناب از لاستیک های مسطح می تواند موضوع مرگ و زندگی  باشد

هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. مهندسان باید اطمینان حاصل کنند که پره ها انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند ، و سنگ ها ، خاک ، گل و حتی برف را از درون پره ها حفظ نمی کنند. لاستیک ها باید عملکرد خوبی داشته باشند و در هوای گرم ، هوای سرد و شرایط مرطوب ، خاصیت خود را حفظ کنند.

 

با پیشرفت فناوری ، ما شما را آگاه خواهیم کرد .