چگونه می توان در هنگام شیوع ویروس کرونا در سفر جاده ای ایمن ماند؟

چگونه می توان در هنگام شیوع ویروس کرونا در سفر جاده ای ایمن ماند؟

چگونه می توان در هنگام شیوع ویروس کرونا در سفر جاده ای ایمن ماند؟

اگر رانندگی طولانی لازم باشد ، برنامه ریزی و بهداشت مناسب می تواند به کاهش خطر شما کمک کند.

اگر قصد سفر طولانی رانندگی دارید و منطقه شما محدودیت های مربوط به ویروس کرونا را برطرف می کند ، برای ایمن ماندن و کاهش خطر بیماری در جاده ها این نکات را  در نظر بگیرید.

مسیر خود را برنامه ریزی کنید.
اکنون بیش از هر زمان دیگری ، آماده سازی مهم است.حتی اگر این سفر را چندین بار انجام داده باشید ، باید تحقیقات را یک گام جلوتر بردارید.

هنگام در نظر گرفتن مقصد خود ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) پیشنهاد می کنند که:

• اینکه آیا COVID-19 در منطقه ای که از آن بازدید می کنید در حال گسترش است. در این صورت ، ممکن است احتمال بیشتری برای آلوده شدن یا آلوده کردن دیگران داشته باشید.
• اگر شما یا یکی از عزیزانتان  یک بیماری زمینه ای دارید که ممکن است خطر عوارض بیماری را افزایش دهد.
• اگر بتوانید در طول سفر و در مقصد خود یک فاصله 2 متری بین خود و دیگران حفظ کنید.
• اینکه آیا مقصد نیاز دارد بازدیدکنندگان پس از ورود به مدت 14 روز خود را قرنطینه کنند.

قبل از عزیمت ، مطمئن شوید که ماشین شما دروضعیت خوبی قرار دارد. اگر  مطمئن نیستید حتما سرویس خودرو خود را با جدیتی بیشتر از قبل در نظر بگیرید

بسته بندی و ضد عفونی کردن

پس از برنامه ریزی ، لوازم خود را مرتب کنید. این شامل محصولاتی برای  تمیز نگه داشتن دست و سطحوح است

 

مواد ضد عفونی کننده دست ، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده ، دستکش های یکبار مصرف ، کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف قابل استفاده و دستمال کاغذی را تماما بسته بندی کنید.

و شما می خواهید در تمام مکانهای عمومی داخلی و یا مکانهایی که نمی توانید2متر فاصله از دیگران را حفظ کنید ، ماسک بزنید ، بنابراین موارد اضافی زیادی به همراه داشته باشید. همچنین انبوهی از آب و تنقلات را به همراه داشته باشید ، به شما این امکان را می دهد تا تعداد دفعات توقف برای نوشیدن را محدود کنید.

بهداشت  در جاده مانند خانه است (به عنوان مثال ، شستن کامل دست ها با آب و صابون قبل از غذا خوردن و پس از استفاده از سرویس بهداشتی) اما در هنگام توقف در جاده های پرترافیک نیاز به هوشیاری بیشتری دارد.  رانندگان هنگام پمپاژ بنزین ، یک دستکش یکبار مصرف داشته باشند ، نه اینکه نگران پاک کردن نازل باشند (بعد از اتمام کار ، دستکش های بیرون اتومبیل خود را دور بریزید یا در یک کیسه پلاستیکی ببندید تا بعداً از بین برود اگر سطل آشغال وجود نداشته باشد)

نکته دیگر: هزینه های در طول سفر  را با کارت پرداخت کنید نه پول نقد. این امر تعامل رو در رو لازم برای انجام معاملات نقدی را از بین می برد و کارت ها – اما نه پول نقد – همیشه پس از استفاده با یک دستمال ضدعفونی کننده تمیز می شوند.

توجه داشته باشید که بسیاری از سرویس های بهداشتی عمومی بسته است. این بدان معناست که شما به شدت به سرویسهای بهداشتی در مناطق استراحت بزرگراه یا پمپ بنزین ها اعتماد خواهید کرد ، بنابراین  مراقب باشید بعد از شستن دست ها ، وسایل مانند شیر آب یا دستگیره در را لمس نکنید ، (در عوض ، برای محافظت از دستان خود پس از شستن از یك قطعه دستمال یا حوله كاغذی استفاده كنید). و البته ماسک بزنید.

 

ناهار خوری

رستوران ها  سرویس ناهارخوری را از سر گرفته اند – اما انتظار می رود تغییراتی مانند محدودیت تعداد مهمانان در داخل و فضای اضافی بین میزها ایجاد شود. تا حد امکان از صرف وعده های غذایی در مکان هایی که تهویه هوای خوبی ندارند جلوگیری کنید .

 

در نظر بگیرید که مواد غذایی خود را از خانه بیاورید. هرجایی که غذای خود را خریداری می کنید ، از اقدامات احتیاطی توصیه شده (از جمله استفاده از ماسک) استفاده کنید