لاستیک های تمام فصلی دقیقاً چه هستند؟

لاستیک های تمام فصلی دقیقاً چه هستند؟

لاستیک های تمام فصلی دقیقاً چه هستند؟

ایا میدانید لاستیک های تمام فصلی دقیقاً چه هستند؟
لاستیک تمام فصلی در ابتدا در سال 1977 با معرفی Goodyear Tiempo به وجود آمد . ایده پشت این مفهوم ایجاد راه حلی بود که بتواند دردسر مجبور بودن تعویض لاستیک را دو بار در سال و در ماه های زمستان و تابستان کاهش دهد.

لاستیک های تمام فصل با ترکیبات مخصوص آج و لاستیک ساخته شده اند که به منظور انعطاف پذیری در هوای گرم و سرد ساخته می شوند.
آج بر روی این لاستیک ها به گونه ای ساخته شده است که باعث ایجاد ثبات خودرو در جاده های برفی می شود و همچنین باعث حرکت و خارج شدن آب در آب و هوای بارانی شود .

ممکن است متوجه شوید که بسیاری از مدل های لاستیک در تمام فصول دارای مارک M + S هستند. این علامت مخفف Mud + Snow است که بر اساس آزمایش استاندارد صنعت تایر است. در اصل ، این نماد به منظور تمایز لاستیک های بایاس با آج های دنده ای متداول تر بود ، که عمدتا در لاستیک های اتومبیل سبک و رادیال استفاده می شد. با گذشت زمان ، این علامت گذاری استاندارد شد که نشان می دهد لاستیک از قابلیت تمام فصل برخوردار است.

نام “تمام فصلی” قطعاً بیانگر این است که می توان از این لاستیک ها در تمام طول سال استفاده کرد. اگرچه این تا حدی درست است ، اما دقیق تر و در واقع به محل زندگی شما بستگی دارد.
لاستیک های تمام فصل به طور معمول در مناطقی که دما بیش از 45 درجه فارنهایت باقی می ماند ، بهترین عملکرد را دارند.

لاستیک تمام فصل چه مزایایی دارد ؟

1/ ساییدگی آج بلندتر: لاستیک های تمام فصلی برای ایجاد عمر آج بیشتر از لاستیک های تخصصی مهندسی شده اند. به عنوان مثال ، بسیاری از رانندگان عمر لاستیک های تمام فصل را بین دو تا سه برابر بیشتر از تایرهای تابستانی می بینند.
2 / هزینه های پایین: وقتی برای بعضی از فصول یا برنامه های خاص وارد لاستیک های تخصصی می شوید ، هزینه های زیادی را برای فناوری و طراحی های پیشرفته پرداخت می کنید. در حالی که لاستیک های تمام فصلی مطمئناً می توانند از ویژگی های ابتکاری مشابهی برخوردار باشند ، اما آنها به منظور کلی استفاده می شوند و به طور معمول دارای قیمت کمتری هستند.
3 / ضمانت طولانی تر: بسیاری از مدلهای لاستیک تمام فصل دارای ضمانت طولانی تر از تایرهای تخصصی هستند.
4/ روان و آرام سواری: بیشتر مدل های تایر تخصصی اساساً برای مقاومت در برابر ساییدگی در شرایط شدید ، زمین های خاص یا کاربردهای خاص ساخته می شوند. راحتی در جاده های متوسط معیار اصلی طراحی اکثر لاستیک های تمام فصل است.

مشکل لاستیک های تمام فصل چیست؟

1/ برای شرایط شدید زمستانی ایده آل نیست : در هوای نسبتاً سرد همراه با برف ، باران یا یخ ، لاستیک های تمام فصل هندلینگ مناسب را فراهم می کنند. در برف کم ، لاستیک های تمام فصل باید خوب باشند. با این وجود ، در برف و یخبندان شدید ، تهیه لاستیک مخصوص برف مخصوصاً در مناطقی که معمولاً در معرض شرایط شدید زمستان هستند بسیار توصیه می شود.
2/ برای شرایط شدید تابستان ایده آل نیست: اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که گرمای شدید را تجربه می کند ، لاستیک های تمام فصلی فقط سطح متوسطی از کشش را ایجاد می کنند. آنها دارای آج نرم و انعطاف پذیری بالایی در مقابل گرما نیستند که لاستیک های تابستانی برای ارائه عملکرد عالی در روزهای گرم و بارانی انجام می دهند.
بنابراین ، هنگام بررسی لاستیک های تمام فصل ، نقاط قوت نیز نقاط ضعف هستند.

به طور خلاصه ، لاستیک های تمام فصلی میتواند تا حد زیادی نیازهای شما را در بیشتر فصول سال برآورده کند اما اگر در مناطقی با شرایط آب و هوایی خاص زندگی میکنید. حتما بایستی از لاستیک خاص شرایط منطقه خود استفاده کنید . تا سفری ایمن و بدون تاثیر گذاری از شرایط منطقه تجربه کنید .

https://labkhandtire.ir/?p=6007