لاستیک من چه زمانی باید تعویض شود ؟

لاستیک من چه زمانی باید تعویض شود ؟

بهترین راه برای دانستن اینکه چه زمانی لاستیک های خود را تعویض کنید ، تعیین زمان برای بررسی آنها در هر ماه یکبار است و به احتمال زیاد پیش از خطرناک شدن آنها مشکلاتی را کشف خواهید کرد.

این زمان بسیار خوبی است که باید فشار هوای لاستیک خود را نیز مورد توجه قرار دهید.. راهنمای فشار وسیله نقلیه خود را برای فشار تایر توصیه شده بررسی کنید. چک کردن موارد زیر در هر لاستیک به شما کمک می کند تا از ترمیم لاستیک خطرناک و پرهزینه یا تعویض اضطراری جلوگیری کنید.

لاستیک با نقاط از بین رفته

 

 

لاستیک های با نقاط از بین رفته که گاها عمیق هم میباشند، ،به درستی کار نخواهد کرد.در هنگام ترمز وسیله نقلیه و همچنین سرنشینان ممکن است در معرض خطر شدید قرار بگیرند ..

هرگز اجازه ندهید که عمق نقاط از بین رفته زیادشده و حتما با عمق سنج ، عمق را بررسی کنید..

.

 

 

 

 

 

نوارهای موجود در لاستیک

 

لاستیک های مدرن با میله های لاستیکی ساخته می شوند که به طور عمود بر روی تایر حرکت می کنند ، در داخل آج تعبیه شده اند. به محض اینکه آج شما به تدریج از بین می رود ، میله های لاستیکی در معرض دید قرار می گیرند. این نوارهای نشانگر سایش آج هستند. عمق آج خود را بررسی کنید و سایش را با دقت تماشا کنید.

 

حباب و برآمدگی

 

 

هنگامی که در لاستیک شما لکه های ضعیفی ایجاد میشود ، آج می تواند شروع به جداسازی کند..

این اتفاق و شکاف بین آج ها میتواند باعث ورود هوا به داخل لاستیک شما شود در این صورت بایستی لاستیک های خود را فوراً تعویض کنید ، زیرا حباب ها یا برآمدگی ها هشداری در مورد احتمال ترکیدگی لاستیک آینده است.

 

ترک خوردن کناره لاستیک اتومبیل

ترک های در کناره لاستیک هشدار دیگری است مبنی بر اینکه ممکن است ترکیدگی لاستیک اتفاق بیوفتد. همچنین ممکن است به معنای نشتدر لاستیک باشد که قابل رفع خوهد بود. اگر می توانید ترک های واضح را ببینید ، لاستیک های خود را توسط یک متخصص بررسی کنید.

 

لرزش

 

لرزش را شاید نتوانید ببینید ، اما می توانید آن را حس کنید. اگر ماشین شما هنگام رانندگی ارتعاش و لرزش ایجاد کند  ، لاستیک خود را توسط یک متخصص بررسی کنید.

دلایل زیادی از لرزش بیش از حد وجود دارد ، اما اکثر مشکلات لرزش خودرو بر اساس لاستیک است. اگر لرزش ناشی از یک لاستیک معیوب است که در نتیجه ناخوشایند بوده، به احتمال زیاد شما می توانید واجد شرایط  تعویض لاستیک باشید .