فواید نیتروژن در لاستیک

فواید نیتروژن در لاستیک

نیتروژن در لاستیک

 

از آنجایی که لاستیک ها  به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند با فشار خاصی برای تحمل وزن وسیله نقلیه کار کنند ، هرچه فشار باد در لاستیک به مقدار توصیه شده نزدیک تر شود ، لاستیک شما دوام بیشتری خواهد داشت.
از آنجا که مولکول های نیتروژن از مولکول های اکسیژن بزرگتر هستند ، نیتروژن تقریباً به اندازه هوا از لاستیک های شما خارج نمی شود ، بنابراین آنها در مدت زمان طولانی تری به فشار مطلوب نزدیک می شوند. بنابراین ، مزایای اصلی نیتروژن موارد زیر است:

عمر لاستیک های شما طولانی تر خواهد شد .

 

این مزیت البته برای رانندگانی که تمایل دارند به طور مرتب فشار لاستیک خود را چک نکنند بیشتر است.

وسیله نقلیه بهتر عمل خواهد کرد و از آنجا که لاستیک ها تحت فشار مناسب قرار می گیرند راحت تر حرکت می کنند.

لاستیک ها در فشار هوا صحیح به دلیل برخورد  و یا تماس با خطرات جاده ، کمتر در معرض خرابی قرار دارند. دوباره ، نیتروژن به حفظ فشار صحیح هوا در طولانی مدت کمک می کند.

نیتروژن همچنین نسبت به هوای فشرده شده در طیف وسیعی از دما بسیار پایدار است بنابراین فشار تایر در هنگام گرمای شدید یا در هوای بسیار سرد به حد مطلوب نزدیک می شود. این و این واقعیت که کمتر قابل اشتعال است ، به همین دلیل است که اتومبیل های مسابقه ای و هواپیما از نیتروژن استفاده می کنند.

 

 

یکی دیگر از فواید نیتروژن این است که خالص است و روی مواد تشکیل دهنده لاستیک عمل نمی کند. هوا از حدود 21٪ اکسیژن ، 1٪ بخار آب و سایر گازها و 78٪ ازت تشکیل شده است. اکسیژن با لاستیک تعامل دارد و باعث خراب شدن قسمت داخلی لاستیک می شود. این مشکل با وجود حتی مقدار کمی بخار آب پیچیده می شود. نیتروژن خالص هیچ یک از این عوارض جانبی روی لاستیک ندارد..

 

در حالی که برخی از مزایای آن وجود دارد ، بیشتر نمایندگی های لاستیک  به جای هوا نیتروژن را شارژ می کنند. اگر هزینه اضافه شده نگران کننده است ، بهترین گزینه شما این است که فشار تایر خود را به طور مرتب چک کنید.