علمی که پشت لاستیک های زمستانی است ونحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

علمی که پشت لاستیک های زمستانی است ونحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

علمی که پشت لاستیک های زمستانی است ونحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

در سطح برف ، یخ یا روکش سرما ، فاصله توقف اتومبیل مجهز به لاستیک زمستانی می تواند 30 تا 40 درصد کمتر از اتومبیل در تمام فصول باشد. از آنجا که نیروی تصادف با افزایش مربع سرعت برخورد افزایش می یابد ، این می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد

مهمترین قسمت لاستیک زمستانی در واقع ترکیب لاستیکی آن است که برای نرم ماندن در دمای انجماد طراحی شده است. آج لاستیک های نرم لاستیک زمستانی قادرند به بیرون زدگی های یک دقیقه روی روسازی سرد یا حتی روی یخ هایی که کاملاً صاف به نظر می رسند بپاشند و خود را بپیچند. لاستیک های تابستانی که برای کار در دمای گرم طراحی شده اند ، با کاهش دما سفت می شوند. تمام فصول که باید برای استفاده در طول سال طراحی شوند ، در دمای پایین نمی توانند با تایرهای زمستانی مطابقت داشته باشند.

لاستیک های زمستانی ممتاز عملکرد بهتری نسبت به مدل های پایه دارند. آنچه شما برای آن پرداخت می کنید آخرین فناوری لاستیک و طراحی آج است. چیزی که به دست می آورید کشش است که ممکن است تا 15 درصد بهتر از لاستیک های زمستانی مدل اقتصادی باشد. اگر می خواهید تفاوت بین درجه های مختلف لاستیک زمستانی را ببینید ، به یک مسابقه یخی بروید..”

این مربوط به دما است ، نه برف. زمانی که انتظار دارید دما تا 7 درجه سانتیگراد یا کمتر کاهش یابد باید لاستیک های زمستانی نصب شوند. با پایین آمدن دما ، لاستیک در تابستان و لاستیک های تمام فصل انعطاف پذیر نمی شود و باعث از بین رفتن کشش می شود. دماسنج را تماشا کنید و از عقل سلیم استفاده کنید ، زیرا هیچ کس به شما نمی گوید دقیقاً چه موقع لاستیک برفی بگذارید

لاستیک های زمستانی باید باریک تر از مدل های تابستانی باشند. کارشناسان توصیه می کنند هنگام نصب لاستیک های زمستانی از یک یا دو اندازه پایین بیایید – برای مثال اگر ماشین شما با لاستیک های تابستانی به عرض 215 میلی متر عرضه شده است ، لاستیک های زمستانی شما باید 205 یا 195 میلی متر باشد. کاهش عرض لاستیک فشار آن را به سطح زیر آن افزایش می دهد – این به لاستیک کمک می کند تا از طریق برف بریده شود و باعث کاهش هیدروپلان می شود.

لاستیک های زمستانی برای جابجایی آب طراحی شده اند. هنگامی که یک لاستیک برف یا یخ را فشار می دهد ، لایه فوقانی را ذوب می کند و یک لایه نازک از آب ایجاد می کند (همان پدیده ای که در هنگام سر خوردن اسکیت روی یک پیست رخ می دهد). اگر آب از قسمت مقابل لاستیک دور نشود ، ماشین هیدروپلن خواهد شد. به همین دلیل لاستیک های زمستانی با شیارهایی پوشانده شده اند و آب را به طرفین منتقل می کنند و به لاستیک اجازه می دهند تا با سطح تماس داشته باشد.

 

محرک چهار چرخ به شما کمک می کند تا سرعت خود را بگیرید ، نه متوقف شوید. در سطوح لغزنده ، وسایل نقلیه با چهار چرخ محرک می توانند شتاب بهتری نسبت به خودروهای دو چرخ محرک داشته باشند. اما قابلیت پیچ در پیچ و ترمز آنها نسبت به مدل دو چرخ محرک تفاوت کمی دارد. هنگامی که می خواهید متوقف شوید یا بچرخید ، محدودیت ها توسط قابلیت کشش لاستیک ها تعیین می شود ، نه تعداد چرخ های رانده شده..

 

 

عملکرد لاستیک های زمستانی در طی دهه گذشته با ترکیبات پیشرفته لاستیکی که به طراحان اجازه می دهد لاستیک را نرم تر کنند بدون از بین بردن سایر خصوصیات مهم ، از جمله سایش و گرما با افزایش دما ، بهبود یافته است.

تولیدکنندگان عمده هزینه های زیادی را صرف تحقیق و توسعه می کنند

 

لاستیک های زمستانی را چگونه بشناسیم

شناختن لاستیک های زمستانی از روی ظاهر فقط توسط متخصصا لاستیک قابل انجام است ا ولی اگر لوگوی زیر که در بیشتر لاستیک های زمستانی بر دیواره جانبی لاستیک ها نقش بسته است را مشاهده کردید مطمئن باشید که لاستیک به منظور زمستان طراحی و تولید شده است