بررسی خودرو قبل از شروع آفرود در شرایط بارانی

بررسی خودرو قبل از شروع آفرود در شرایط بارانی

بررسی خودرو قبل از شروع آفرود در شرایط بارانی
بررسی خودرودر شرایط سخت بیش از هر زمان دیگری مهم تر است . زیرا بررسی نکردن حتی یک مورد ساده باعث به وجود آمدن خطرات جبران ناپذیر میشود .
برف پاک کن
محافظت از شیشه اتومبیل جزء مهم ترین نکات حین رانندگی است تا راننده بتواند به وضوح به طول مسیرمشرف باشد .

بیشتر اوقات لاستیک تیغه برف پاک کن سخت و شکننده می شود و با افزایش سن ترک خورده و زبر میشود .این باعث می شود رگه هایی روی شیشه جلو ایجاد شده که این مسئله مخصوصا در شرایط بارانی باعث عدم دید واضح حین رانندگی میشود .به همین دلیل قبل از شروع حرکت از سلامت کامل برف پاکن آگاه شوید .

چراغ
هنگام باران باید چراغ ها در شرایط سالم و ایده آل باشند. روز بارانی معمولا همراه با غبار و مه است که این مورد باعث افت دید حین رانندگی میشود و ممکن است موانع به خوبی قابل روئیت نباشند .

شما می توانید چراغ مه شکن یا چراغ چشمک زن را به اتومبیل آفرودی خود متصل کنید. آنها می توانند در شرایط بسیار سخت مانند باران و مه ، دید شما را افزایش دهند.

لاستیک ماشین
همانطور که در مقالات قبلی بررسی شد . در هنگام باران زمین های خشک به لغزنده و گل آلود و حتی کشنده و غیر قابل رانندگی تبدیل می شوند.
استفاده از لاستیک های مخصوص آفرود با آج های عمیق باعث سهولت در رانندگی و دوری از گرفتار شدن در گل و لای میشود که در مقالات بعدی به طور مفصل بررسی خواهیم کرد .
ترمز
اهمیت بسیار بالای ترمز و آگاهی از سلامت آن نیاز به هیچ توضیحی ندارند چون بر همه آشکار است .

بنابراین قبل از عزیمت برای هر نوع سفری، ترمزهای خود را بررسی کرده و تعمیر و نگهداری لازم را انجام دهید.

با لباس مناسب آماده سفر شوید.
حتماً برای یک روز بارانی لباس های مناسب بپوشید. بعضی اوقات ممکن است مجبور شده در زیر باران از وسیله نقلیه خارج شوید. بنابراین لباس های ضد آب به همراه داشته باشید تا بتوانید سفر لذت بخشی را تجربه کنید ….

https://labkhandtire.ir/?p=6007