افزایش عمر لاستیک ها با چرخش منظم و دوره ای

افزایش عمر لاستیک ها با چرخش منظم و دوره ای

افزایش عمر لاستیک ها با چرخش منظم و دوره ای

 

آیا می دانید لاستیک های جلو 60 درصد وزن وسیله نقلیه شما را تحمل می کنند؟

به طور عمده ،اگر قصد دارید عمر لاستیک های خود را طولانی کنید. هر چند وقت یکبار باید آنها را بچرخانید در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه شما مشخص شده است. قاعده کلی در مورد هر 5000 مایل است و شما باید هنگام انجام فعالیت های دیگر تعمیر و نگهداری مانند تغییر روغن یا تعویض ترمز ، لاستیک های خود را بچرخانید و بازرسی کنید.

این روزها بسیاری از وسایل نقلیه  مجهز به لاستیک های با کارایی بالا هستند که متفاوت از تایرهای موجود می باشند. بنابراین دفترچه راهنما را بررسی کنید ، تمام جزئیات خاص برای نگهداری مناسب چرخ ها و لاستیک های شما مشخص خواهد شد.

 

درک نوع چرخش لاستیک های شما نیز مهم است. به عنوان مثال ، اگر لاستیک ها نامتقارن یا یک طرفه باشند ، لاستیک را به جلو و عقب می چرخاند. با این حال ، یک اتومبیل با چرخ های ثابت ، که در آن لاستیک های جلو و لاستیک های عقب 2 اندازه متفاوت هستند ، می بایست از یک طرف به طرف خود چرخانده شوند ، نه جلو به عقب.

 

اگر تاکنون روغن اتومبیل خود را تغییر داده باشید ، این احتمالاً یک مرحله تعمیر و نگهداری است که می توانید خودتان انجام دهید . و  اگر مکانیک خوبی دارید ، در کنار سایر رسیدگس ها، معمولاً این کار را بدون هیچ هزینه ای انجام می دهند ..

 

فناوری تایر سال به سال تغییر می کند و خرید تایر یک سرمایه گذاری است. با چرخش لاستیک های خود به طور مرتب ، به حداکثر رساندن عمر لاستیک های خود کمک خواهید کرد و هنگامی که نیاز به تعویض آنها بوجود آمد ، قادر خواهید بود همزمان 4 تایر را خریداری کنید ، بنابراین اگر به مرور زمان از لاستیک های خود مراقبت صحیح انجام دهید ، در راه و زمان بیشتری صرفه جویی می کنید.