چگونه اتومبیل شخصی خود را به مکانی ایمن درزمان شیوع ویروس کرونا تبدیل کنیم ؟

چگونه اتومبیل شخصی خود را به مکانی ایمن درزمان شیوع ویروس کرونا تبدیل کنیم ؟

چگونه اتومبیل شخصی خود را به مکانی ایمن درزمان شیوع ویروس کرونا تبدیل کنیم ؟

عبور از ویروس کرونا آسان تر از آنچه که تصور میکنید ….

هنگام سرفه و عطسه و حتی هنگامی شما در طی روز با اطرافیان خود صحبت میکنید . در حال انتشار و یا در معرض مبتلا شدن به ویروس خواهید بود .

 

بسیاری از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا میباشند .بدون علامت هستند ،

 

افراد می توانند قبل از بروز علائم ، بار ویروسی بالایی را از طریق مخاط دهان و بینی به اطرف خود منتقل کنند ..

 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این انتقال بدون علامت اتفاق می افتد ،.

 

در بیرون از منزل ، گسترش ویروس در هنگام صحبت کردن معمولی مشکل زیادی ندارد ، زیرا می توان با حفظ فاصله اجتماعی از مواجه شدن بااین ویروس تا مقداری جلوگیری کرد ..

 

حتی در داخل خانه ها ، اتاق خواب متوسط ​​دارای حجم تقریبی 1000 فوت مکعب هوا است. این حجم از فضای ، همراه با یک خانه معمولی که دارای تبادل هوا در حدود 5/5 تغییر هوا در ساعت است (به معنای نیمی از هوا در خانه در هر ساعت با هوای بیرون تغییر می یابد) ، می تواند به رقیق شدن ویروس و کاهش اثر آن کمک کند.

 

اما در داخل اتومبیل های ما چه می شود چه راهی برای دورکردن و نابود کردن ویروس از فضای داخلی ماشین وجود دارد ؟

 

 

گاهی ممکن است چهار نفر یا گاهی اوقات پنج نفر را در آن فضای کوچک قرار دهیم.و  فاصله اجتماعی در این فضا  غیرممکن است

 

بنابر این تمام راهکارهایی که موجب گردش هوا در اتومبیل می شود را بایستی اجرا کنید . اگر از کولر ماشین استفاده میکنید بهتر است جهت تهویه بهتر به طور منظم با باز گذاشتن تمام یپنجره های ماشین به تهویه هوا کمک کنید .

تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی باجمعیت بالا استفاده نکنید و استفاده از وسیله نقلیه خود را جایگزین کنید . حتی در وسیله نقلیه خود ازحمل مسافران بیش از 3نفر خودداری کنید .

از تماس خریدهای روزمره با صندلی های ماشین جلوگیری کنید و روزنامه و یا پارچه ای را به این کاراختصاص داده و هر مرتبه بعد از خرید شستوی مرتب انجام دهید با این راهکار از آلوده شدن سطوح ماشین علی الخصوص صندلی ها جلوگیری کنید .

به هیچ وجه با دستان آلوده وارد اتومبیل نشوید . اگر دسترسی به آب و شستوی دستان خود قبل ازورود به اتومبیل خود را  ندارید . میتوانید از دستکش استفاده کنید و قبل از ورود به ماشین دستکش را به صورت صحیح و بدون برخورد با سطوح دیگر از دستان خود خارج و در سطل در بسته دور بیندازید .

با استفاده از اسپری های ضدعفونی کننده که از آسیب به سطوح اتومبیل جلوگیری میکنند . سطوحی که بیشترین برخورد را به دستان شما دارند را با کمک پارچه ای ضدعفونی کرده و بعد از مصرف حتما حتما در سطل زباله ای خارج از فضای ماشین خود  دور بیندازید.

در صورت استفاده از حمل و نقل حمومی حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید .

به یاد داشته باشید ماسک های پارچه ای و غیر پزشکی و بدون تاییدیه های مورد نظر به هیچ وجه از شما محافظت نمیکند . بنابراین از استفاده کردن این نوع ماسک ها جدااا خودداری کنید تا هم از خود و هم از دیگران محافظت کنید .

امیداوریم همگی هر چه سریع تر و با همکاری یکدیگر بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم .