لرزش اتومبیل من به چه دلیل است ؟

لرزش اتومبیل من به چه دلیل است ؟

 

پنج دلیل رایج لرزش تومبیل :

لرزش اتومبیل هنگام رانندگی

لرزش خودرو یک مسئله بسیار رایج است. این که آیا شما در حال رانندگی یک ماشین جدید هستید یا یک وسیله نقلیه استفاده شده ، ممکن است زمانی پیش بیاید که هنگام رانندگی ، لرزش ها ، صداها ، برآمدگی ها و رانش های عجیب را تجربه کنید.

 

اما وحشت نکنید!

این یک مسئله معمول است که ممکن است به دلیل یکی ازمواردی که در ادامه صحبت خواهیم کرد به وجود آمده باشد .

1/ مشکلات مربوط به موتورماشین :

 

در حالی که تا حدودی غیر معمول است ، مشکلات موتور می تواند باعث لرزش خودروها هنگام رانندگی شود. غالباً این لرزش یا لرزیدن از قسمت موتور منتشر می شود. شایع ترین دلایل این امر عبارتند از:

 

فیلتر کثیف یا گرفتگی

شمع های جرقه ای که هموار اجرا نمی شوند

مخلوط هوا / سوخت ضعیف در پیستون

هوای کافی در موتور وجود ندارد .

اگر لرزش بیشتر در هنگام شتاب رخ می دهد ، یا فقط بعد از رانندگی برای مدت زمانی خاص رخ می دهد ، اینها نشانگرهایی هستند که می تواند مشکلات لرزش شما توسط موتور شما ایجاد شود.در صورت عدم درمان ، این موارد می توانند صدمات جدی به محفظه موتور شما وارد کنند.

 

2/محور چرخ ماشین

محورهای ناهموار یا خم شده یکی دیگر از دلایل اصلی لرزش خودرو است. محورهای ماشین شما شفت های چرخشی طولانی و چرخشی هستند که به چرخ های شما وصل می شوند و از انتقال قدرت به درون آنها نیرو می گیرند.

 

اگرچه کاملاً بادوام هستند ، محورها را می توان در اثر برخورد و یا رانندگی با سرعت زیاد یا برخورد با یک شی در جاده ، خم کرد. اگر این اتفاق بیفتد ، احساس می کنید که ماشین شما هنگام رانندگی شروع به “حرکت” می کند – و با سرعت بیشتر رانندگی ، این لرزش معمولاً شدت می یابد..

 

همچنین ممکن است که درایو چرخان شما آسیب دیده باشد. این قسمت به سرعت در حال چرخش است که وظیفه انتقال نیروی موتور به محورها و چرخ ها را بر عهده دارد – و اگر خم شده یا آسیب دیده باشد ، می تواند لرزش داشته باشد.

 

3/ ترمز

اگر ماشین شما هنگام اعمال ترمز تمایل به لرزش بیشتر دارد ، احتمالاً در ترمز خود به نوعی مشکل دارید..

 

مسئولیت اعمال فشار بر روی لنت های ترمز است – که با چرخ های شما تماس گرفته و ماشین شما را کند  ودرنهایت  متوقف می کند.

 

اگرترمز زیاد استفاده شود ، یا شما به طور مرتب لنت های ترمز خود را تغییر ندهید ، می تواند خم شود و پیچ شود. در اصل ، یک منطقه خاص بیش از حد گرم می شود و تغییر شکل می یابد.

 

هنگامی که این اتفاق می افتد ، دستگاه لنت ترمز شما نمی تواند چنگال مناسبی در ترمز بگیرد. به نوبه خود ، این باعث لرزش می شود – معمولاً فقط هنگام متوقف کردن یا اعمال ترمزها احساس می شود.

 

اگر فکر می کنید این مشکل شما است ، فوراً به متخصص ترمز مراجعه کنید تا از آسیب بیشتراتومبیل خود جلوگیری کنید.

 

4/ تنظیم غلط چرخ های ماشین

اگر چرخ های شما به صورت اشتباه تنظیم شود ، وقتی اتومبیل خود را به حرکت می اندازید . ، معمولاً ماشین شما “رانش” می کند ، و فرمان ممکن است لرزش داشته باشد.رفع این مشکل بسیار آسان است..

 

اما بعضی اوقات ، خود چرخ مسئول ارتعاش است.. یاطاقان چرخ نیز ممکن است فرسوده باشد – اگرچه این مسئله معمولاً در صورت رانندگی خارج از جاده یا مسافتت های بسیار زیاد اتفاق می افتد.

گاه یممکن است چرخش و یا لرزش به دلیل فرسودگی لاستیک شما باشد و خطرات دیگری نیز به دنبال داشته باشد. در این صورت بایستی فورا نسبت به تعویض لاستیک خود اقدام کنید ..

 

5/ مشکلات لاستیک

مشکلات مختلف لاستیک شایع ترین علت بروز لرزش است – به همین دلیل ما آن را به عنوان مورد آخر و نهایی ذکر کردیم …
مشکلات لاستیک که باعث ایجاد لرزش خواهد شد .
عدم تعادل لاستیک – اگر ماشین شما فقط با سرعت مشخصی به لرزش می افتد ، ممکن است لاستیک های شما عدم تعادل داشته باشند. یک تکنسین می تواند عدم تعادل را از بین ببرد..
لاستیک های خارج از دور – یک تایر معیوب ممکن است “خارج از دور” شود ، به این معنی که دیگر کاملاً دایره ای نیست. به نوبه خود ، این باعث ایجاد لرزش می شود..
لاستیک های باد شده نامناسب – اگر لاستیک های خود را بیش از (یا کمتر) از حد استاندارد باد کنید ، ماشین شما تمایل به رانش و سر و صدا دارد ، زیرا لاستیک های شما با جاده برابر نمی شوند.

 

اغلب ، لرزش نسبتاً بی ضرر است. اما برخی از مسائل مانند لرزش ناشی از مشکلات موتور نباید نادیده گرفته شود